بسم الله الرحمن الرحیم

محمد رسول الله

علی ولی الله

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

شیعیان بر سر زنید، شد عزای دیگری / کشته ی زهر جفا شد امام عسکری

از جفای معتمد، پر زخون دل ها شده / در عزای عسکری، سامره غوغا شده.

«أَلْمُؤْمِنُ بَرَکَةٌ عَلَى الْمُؤْمِنِ وَ حُجَّةٌ عَلَى الْکافِرِ.»:
مؤمن براى مؤمن ،برکت و بر کافر، اتمام حجّت است.

 «قَلْبُ الأَحْمَقِ فى فَمِهِ وَ فَمُ الْحَکیمِ فى قَلْبِهِ.»:قلب احمق در دهان او و دهان حکیم در قلب اوست

ای مقدس ترین مرد پاک؛ ای امام عسکری، فراموش مکن که ملتی سر در هوای عشق تو دارد و با یاد و نام تو و فرزندت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه شریف از گم راهی و جهل به سوی نور پرواز می کند. یاد و نام مهدیِ تو گرمابخش دل های خستگان و درماندگان است.ای پدر امام مستضعفان، به خورشید دوازدهم بگو که جلوه کند و با جلوه گری اش سیمای پرطراوتِ اسلامِ نابِ محمدی را رونق ببخشد.

یا صاحب الزمان، شهادت پدر گرامیتان را تسلیت عرض می کنیم به خدمت شما.

اللهم عجل لولیک الفرج بحق حسن بن علی العسکری علیهماالسلام


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شهادت معصومین


تاريخ : ۱۳٩۱/۱٠/۳٠ | ۱:٤٥ ‎ق.ظ | نویسنده : امیر محمد | نظرات ()

بسم الله الرحمن الرحیم

محمد رسول الله

علی ولی الله

اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم

خورشید به سوگ مصطفی میگرید/ مهتاب به حال مجتبی میگرید/ در مشهد ما چه کربلایی بر پاست/ قومی به شهادت رضا میگریند.

آجرک الله یا صاحب الزمان

پیامبراکرم(صلوات خدا نثار او خاندانش) فرمود: 

ای علی،تو برادر، وزیر و جانشین منی. از میان آیندگان، کسی که تو را ندیده، دوست داشته باشد، خداوند، پایان کار او را همراه با ایمان و ایمنی از عذاب خواهد کرد… و خداوند کسی را که بی­بهره از دوستی تو باشد، از مهر خود بی­نصیب خواهد کرد.

کنزالعُمّال(شرح کتاب«جمع­الجوامع- نوشته اندیشمند اهل سنت: حافظ سیوطی»)، جلد ۶، صفحه ۱۵۵- نوشته متفکر مشهور اهل سنت: متقی هندی

امام حسن مجتبی فرمود:

«إِنَّ عَلِیا بابٌ مَنْ دَخَلَهُ کانَ مُؤْمِنًا وَ مَنْ خَرَجَ مِنْهُ کانَ کافِرًا.»

پدرم على(علیه السلام) دروازه ایمان است، هر که داخل آن شد مؤمن و هر که خارج از آن شد کافر است.

امام علی بن موسی الرضا فرمود:

پدرم، موسی بن جعفر الکاظم برای من روایت کرد از قول پدرش، جعفر بن محمد الصادق از قول پدرش، محمد بن علی الباقر، از قول پدرش، علی بن الحسین زین العابدین، از قول پدرش، حسین بن علی که در سرزمین کربلا شهید شد، از قول پدرش، امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب که در کوفه شهید شد، از قول برادر و پسر عمویش، محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، از قول جبرئیل، که خداوند  فرمود:« کلمه لا اله الا الله حصنی فمن قالها دخل حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی» بشرطها و انا من شروطها

 کلمه توحید (لا اله الا الله) دژ و حصار محکم من است. هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب من در امان است.

اما در صورتی که به شرط‌ های آن عمل شود، و من یکی از آن شرط‌ ها هستم.

پ.ن:

فرمایش امام به این معنی است که توحید در صورتی مقبول درگاه خداوند است که همراه با پذیرش ولایت اهل بیت باشد.

ایام شهادت حضرت سیدالمرسلین و امام مجتبی و امام علی بن موسی الرضا علیهم السلام بر شما تسلیت باد.

لا اله الا الله


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شهادت معصومین


تاريخ : ۱۳٩۱/۱٠/٢۳ | ۱٢:۳٥ ‎ب.ظ | نویسنده : امیر محمد | نظرات ()

بسم الله الرحمن الرحیم

محمد رسول الله

علی ولی الله

اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم

فرا رسیدن اربعین حسینی را خدمت مولا و صاحب اختیارمان حضرت ولی عصر تسلیت عرض میکنیم.

یه وهابی ملعون" محمد علی ابراهیمی علیه الهاویه" ، تهمتی به امیرالمومنین اسدالله الغالب علی بن ابی طالب زده است. مبنی بر اینکه امیرالمومنین از دختر ابوجهل خواستگاری نموده و با این کار موجب ناراحتی حضرت زهرا شده است. استغفرالله

در این باره روایتى از مسور بن مخرمه نقل شده است، که مى گوید: «حضرت على(علیه السلام) از دختر ابوجهل (جویریه) خواستگارى کرد، و فاطمه(علیها السلام)این مسأله را شنید و نزد پدر رفت و عرض کرد: مى پندارد که تو جانب دختران خود را رعایت نمى کنى; على از دختر ابوجهل خواستگارى کرده است».

مسور بن مخرمه مى گوید: «چون پیامبر از تشهد فارغ شد، شنیدم که فرمود: «دخترم را به ابوالعاص بن ربیع دادم و او با من به راستى رفتار کرد. فاطمه(علیها السلام) پاره تن من است. آنچه او را ناخوش آید، دوست نمى دارم. به خدا سوگند دختر رسول خدا، با دختر دشمن خدا نزد کسى جمع نخواهد شد. از این روى على(علیه السلام) ترک خواستگارى  نمود»[1]

این روایت هر چند در صحیح بخارى و صحیح مسلم نقل شده است، اما از بررسى آن روشن مى شود که این روایت داراى سند و متن قابل اعتمادى نیست.

1. از جهت سند

صحیح بخارى و مسلم این روایت را فقط از مسور بن مخرمه که در آن زمان در سنین کودکى بوده است، نقل کرده اند. حادثه اى به این مهمى که پیامبر آن را بعد از تشهد نماز، و یا طبق برخى نقل ها بر بالاى منبر براى اصحاب خود بیان مى دارد، مى باید از طریق هاى متعدد نقل شود و به حد شیوع برسد، نه این که آن را فقط یک کودک شنیده باشد. زیرا مسور بن مخرمه دو سال پس از هجرت به دنیا آمده،[2] و هنگام رحلت پیامبر هشت ساله بوده است. آیا این صحبت پیامبر را فقط همین کودک شنیده است و از اصحاب کسى دیگر نبود تا  بشنود؟!

2. از جهت متن و دلالت

اولاً جمله «ابو العاص با من به راستى رفتار کرد»، مى فهماند که على(علیه السلام) العیاذ بالله با پیامبر به ناراستى و رفتار کرده است; در صورتى که آن حضرت در ضمن عقد فاطمه(علیها السلام) هیچ تعهدى به پیامبر(صلى الله علیه وآله)نسپرده بود تا خلاف آن را صورت داده و العیاذ بالله با پیامبر به راستى رفتار نکرده باشد.[3]

ثانیاً در سخن حضرت فاطمه(علیها السلام) آمده است که «مى پندارند تو جانب دخترانت را رعایت نمى کنى»، همچنین در سخن پیامبر خطاب به حضرت على(علیه السلام)نیز آمده است که «آنچه او را ناخوش آید، دوست نمى دارم». بنابراین معلوم مى شود که حساسیت و ناراحتى آن مخدره(علیها السلام) حساسیت زنانگى و به خاطر ازدواج مجدد على(علیه السلام) و آوردن «هوو» براى آن حضرت بوده است.

از طرفى از مسلمات تاریخ است که حضرت على(علیه السلام)در صحیفه عقد تعهدى نداده بود که ازدواج مجدد نکند. حال این سؤال مطرح مى شود که آیا اگر حضرت خواستگارى زن دیگرى کند، شرعاً حق او هست یا خیر؟ قطعاً جواب مثبت است; زیرا هیچ دلیلى بر استثناى آن حضرت از این حکم نداریم، در این صورت با توجه به این که پیامبر مى فرماید: «فاطمه پاره تن من است»، از شأن فاطمه زهرا(علیها السلام)دور است که از عملى شدن حکم الهى ناراحت و غمگین شود.

ثالثاً این که حضرت مى فرماید: «دختر رسول خدا با دختر دشمن خدا جمع نمى شود»، قاعدتاً باید از احکام اختصاصى پیامبر باشد که بین دختر آن حضرت و دختر مؤمنى که پدرش مشرک باشد، نمى شود جمع کرد; در حالى که احدى این حکم را در شمار احکام اختصاصى پیامبر ذکر نکرده است.

رابعاً این حدیث نشان مى دهد که على(علیه السلام) از زشتى چنین کارى، یعنى جمع بین دختر پیامبر و دخترى که پدرش مشرک بوده است، بى خبر بوده تا حدى که پیامبر را ناراحت کرده است; در حالى که چنین فرصتى با مقام والاى علمى امیرالمؤمنین(علیه السلام) سازگارى ندارد. به علاوه، این حدیث با مقام تقوا و محبتى که حضرت على(علیه السلام) به پیامبر و فاطمه زهرا(علیها السلام)داشتند، سازگار نیست. ما انسان هاى معمولى اگر کار نادرستى را از دوستمان ببینیم و نپسندیم، ابتدا به صورت دوستانه و خصوصى به او تذکر مى دهیم،[4] و اگر چند بار تذکر دادیم و او نپذیرفت، در آن صورت ممکن است در میان جمعیت، عیب او را بازگو کنیم تا از کار خود دست بردارد; در حالى که به طور قطع پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) که در اوج اخلاق انسانى و الهى بوده اند، این امور را بیش از ما مراعات مى کرده اند.

با توجه به این نکته، معناى حدیث این مى شود که پیامبر هر قدر ناخرسندى خود و دختر خود را به حضرت على(علیه السلام) تذکر داده، اثر ننموده تا این که پیامبر شکایت از حضرت على(علیه السلام) را به میان مردم کشانده است و... .

کدام انسان مسلمان که فداکارى و ارادت و اخلاص، بلکه جان فدایى حضرت على(علیه السلام) را نسبت به پیامبر مى داند، چنین خبرى را باور مى کند؟! کدام عاقل مى پذیرد که حضرت على(علیه السلام) تا این حد پیامبر و دخترش را ناراحت کند؟! بارى، از دیدگاه علماى شیعه این روایت دروغین و ساختگى است.[5] طبق برخى نقل هاى دیگر، وقتى پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله)خبر خواستگارى را شنید، قضیه را از حضرت على(علیه السلام)جویا شد. حضرت على(علیه السلام) در جواب فرمود: «قسم به آن کسى که تو را به پیامبرى مبعوث نمود آنچه را به تو گفته اند، من انجام نداده ام و هیچ گاه به ذهن من نیز خطور نکرده است که از دختر ابوجهل خواستگارى کنم».[6]

شایان ذکر است که برخى از مخالفان حضرت على(علیه السلام) این گونه خبرها را جعل مى کردند، تا چنین تلقین کنند که آن حضرت فاطمه زهرا(علیها السلام) را ناراحت کرده است به پندار باطل خود بتوانند از شأن و منزلت آن حضرت بکاهند.[7] حضرت على(علیه السلام) درباره محبت و صمیمیت خویش با فاطمه زهرا(علیها السلام) مى فرماید: «به خدا سوگند تا فاطمه زنده بود، او را به خشم نیاوردم و او نیز کارى نکرد که مرا به خشم آورد. هر گاه به او مى نگریستم، غم و اندوه من برطرف مى شد».[8]

بنابراین روشن مى شود که حضرت على(علیه السلام) از دختر ابوجهل هرگز خواستگارى نکرده و این نقل تاریخى، دروغ و شایعه اى بیش نبوده است.

منابع:

 .[1]. صحیح بخارى، ج 4، ص 212، (دارالفکر، بیروت، 1407 هـ); صحیح مسلم، ج 7، ص 142، (دارالفکر، بیروت).

[2]. سیر اعلام النبلاء، ذهبى، ج 3، ص 394، (مؤسسه الرساله، بیروت، 1413 هـ ق).

[3]. ر.ک: زندگانى حضرت زهرا(علیها السلام)، دکتر سیدجعفر شهیدى، ص 89 ـ 92، (دفتر نشر فرهنگ اسلامى).

[4]. در احادیث معصوم(علیهم السلام) فراوان توصیه شده است که عیب برادر مسلمانت را به طور مخفیانه و خصوصى به او تذکر بده! در روایات مى خوانیم: «هر کس برادرش را مخفیانه موعظه کند، او را زینت کرده است و هر کس برادرش را آشکار تذکر دهد، او را لکه دار و بى آبرو ساخته است»، بحارالانوار، علامه مجلسى، ج 71، ص 166، ح 29، (مؤسسة الوفاء، بیروت، 1403 هـق).

[5]. ر.ک: تنزیه الانبیاء، سیدمرتضى، ص 167، (انتشارات شریف رضى).

[6]. ر.ک: علل الشرایع، شیخ صدوق، ج 1، ص 185، ح 2، باب 149، (مکتبة داورى، قم)

[7]. ر.ک: زندگانى فاطمه زهرا، دکتر سیدجعفر شهیدى، ص 92، (دفتر نشر فرهنگ اسلامى).

[8]. بحارالانوار، علامه مجلسى، ج 43، ص 133 ـ 134، (مؤسسة الوفا، بیروت، 1404 هـ ق).

خاک بر دهانت جناب محمد علی ابراهیمی وهابی، خدا ازت نگذره که به کسی که قرآن نفس پیغمبرش میخواند و آیه تطهیر در موردش نازل شده است تهمت زدی. توجه کن ملعون.

وقتى پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله)خبر خواستگارى را شنید، قضیه را از حضرت على(علیه السلام)جویا شد. حضرت على(علیه السلام) در جواب فرمود: «قسم به آن کسى که تو را به پیامبرى مبعوث نمود آنچه را به تو گفته اند، من انجام نداده ام و هیچ گاه به ذهن من نیز خطور نکرده است که از دختر ابوجهل خواستگارى کنم».

من این پست را در دفاع از مظلومیت مولایم امیرالمومنین و برای قرب الی الله و خشنودی پیغمبر و حضرت زهرا که همان خشنودی پروردگار است زدم. امیدوارم مورد قبول درگاه پروردگار قرار گیرد.

کسانی که نجف رفتند میدونند، من نرفتم اما عکسشو دیدم که در ورودی حرم امیرالمومنین نوشته شده است.

السلام علیک یا اخا رسول الله.

یا علی


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: پاسخ به شبهات علیه مذهب حقه تشیع


تاريخ : ۱۳٩۱/۱٠/۱۱ | ٦:٤٥ ‎ب.ظ | نویسنده : امیر محمد | نظرات ()

بسم الله الرحمن الرحیم

محمد رسول الله

علی ولی الله

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

شهادت نازدانه امام حسین علیه السلام، حضرت رقیه خاتون بر عموم شیعیان و محبین تسلیت.

آجرک الله یا صاحب الزمان

ولادت با سعادت حضرت باب الحوائج، عبد صالح موسی بن جعفر علیهماالسلام مبارک باد.

پست امروز در مورد اثبات شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد چرا که وهابیت همیشه سعی در انکار این قضیه دارند. و جناب محمد علی ابراهیمی همیشه منکر شهادت حضرت زهرا می باشند. به این دو حدیث از کتب شیعه و سنی توجه کنید.

 امام کاظم علیه السلام می فرمایند:

«ان فاطمة علیها السلام صدیقة شهیدة … ;فاطمه علیهاالسلام بانوی بسیار راست گویی است که او را به شهادت رسانده اند .»  کافی، ج ۱، ص ۴۵۸

لازم به ذکر است که بنده این حدیث امام کاظم علیه السلام را در وبلاگ جناب ابراهیمی گذاشته ام اما متاسفانه ایشان از امکانات بلاگفا استفاده نموده و آدرس حدیث رو حذف نموده بودند. و حدیث رو قبول نکردند. من هم به ایشان وعده کرده بودم که اگر این حدیث مولا امام کاظم رو قبول نکرد، از کتاب اهل سنت شهادت حضرت سیدة النساء العالمین فاطمه الزهرا رو برای ایشان اثبات کنم.

با کمی دقت و تأمل در  روایات اهل سنت به این نکته پی می بریم سبب شهادت حضرت زهرا همین آزارها و اذیت ها و سقط جنین ایشان بود . به این عبارات توجه کنید :

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : و إنّی لمّا رأیتها ذکرت ما یصنع بها بعدی ، کأنّی بها و قد دخل الذّل فی بیتها و انتُهکَت حُرمتُها و غُصِبَ حقّها و مُنِعَت إرثها و کسر جنبها و أسقطت جنینها و هی تنادی یا محمداه فلا تجاب ...... فتکون أوّل من تلحقنی  مِن اهل بیتی فتقدم  علیّ  محزونة مکروبة مغمومة مقتولة ...

فرائد السمطین  ج2 ، ص 34 و 35 .

من هر زمان او را می بینم یاد آن چیزی می افتم که بعد از من با وی رخ خواهد داد . انگار که من او را می بینم که ذلت در خانه وی داخل شده است وحرمتش شکسته شده است و حقش غصب گردیده است و از ارثش محروم گردیده است و پهلویش شکسته شده است و فرزند در شکمش سقط شده است در حالیکه صدا می زند یا محمداه ولی کسی جواب وی را نمی دهد ... پس او اولین کسی است که از خانواده ام به من خواهد پیوست . پس به نزد من می آید در حالیکه اندوهگین و سختی کشیده و غمگین است و کشته شده است .

می بینید که وجود مقدس و مبارک رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بعد از ذکر این جنایات در حق حضرت زهرا صلوات الله  و سلامه علیها  تعبیر « مقتوله » را  در  مورد  ایشان می آورند و این خود صریح در این است که سبب شهادت ایشان همین جنایات بوده است.

جناب ابراهیمی به نظر شما چرا پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم، برای حضرت زهرا سلام الله علیها، تعبیر مقتوله را به کار برده اند؟؟؟

اعتقاد شیعیان و محبین پیغمبر و آل پیغمبر، همان حدیث مولایمان امام موسی بن جعفر است که تصریح به شهادت حضرت زهرا دارد. نه کم و نه بیش. والسلام

السلام علیک یا باب الحوائج عبد صالح، موسی بن جعفر علیهماالسلام.

یا علی


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شهادت حضرت زهرا


تاريخ : ۱۳٩۱/۱٠/۱ | ٤:٤٥ ‎ب.ظ | نویسنده : امیر محمد | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.